Online Ürün Tanıtımı ve Yeni Normal Etkinlik Rehberi

Dİjİtal Pazarlama, Etkİnlİk, Sanat ve Tasarım
25 Temmuz 2020/Yazar: itworks!
Online Ürün Tanıtımı ve Yeni Normal Etkinlik Rehberi

Bir ürün ya da hizmete karşı olan talep yoğunluğunu arttırabilmek için başarılı bir ürün tanıtımı yapmak oldukça önemlidir. Piyasaya yeni sürülecek ya da zaten var olan bir ürün ya da hizmet için dijital pazarlama çalışmaları yapmak ürün ya da hizmeti yeni kişilere ulaştırarak yeni talepler oluşturmanıza yardımcı olur. Online ürün tanıtımı da, özellikle “Yeni Normal” günlerinde öne çıkan, popülaritesini her geçen gün arttıran bir konudur. Ürün tanıtımı yapılırken özgün bir içerik hazırlanmasına, ürünün tüm özelliklerinin dikkat çekici bir şekilde müşteriye sunulmasına özen gösterilmelidir. Ürün tanıtımında kullanılacak görsel içerikler ürün tanıtımına uygun olarak, görsel bir şölen oluşturacak şekilde hazırlanmalıdır. Ürün tanıtımı birçok farklı yolla yapılabilir.

Online Ürün Tanıtımı Nasıl Olmalı?

Günümüzde internetin kullanımındaki ciddi artış ürün tanıtımlarının genellikle dijital ortamda yapılması sonucunu doğurmuştur. Sosyal medya reklamları ürün tanıtımı için sıklıkla kullanılan mecralardır. Sosyal medya platformları, gün içinde milyonlarca kişi birden çok kez giriş yaptığı için ürün tanıtımında oldukça etkilidir. Ürün tanıtımında kullanılan en başarılı yollardan biri de influencer pazarlama çalışmalarıdır.



image.png

Influencer pazarlama çalışmaları, sosyal medya üzerinden fenomen hesaplarla iş birliği yaparak ürün tanıtımının yapılmasıdır. Basın bülteni hazırlamak, e-posta çalışmaları yapmak farklı tür dijital tanıtımyollarıdır. Tüm bu kanallar üzerinden hazırladığınız tanıtım içeriklerinde SEO çalışmaları yaparak doğru anahtar kelimeleri kullanmak, arama motorları üzerinden web sitenize kullanıcı girişini arttırabilir.

Dijital Pazarlama ile Ürün Tanıtımı Nasıl Yapılmalı?

Günümüzde internet kullanımının artmasıyla birlikte dijital ortamlarda yapılan ürün reklamları daha fazla ilgi görmektedir. Online olarak yapılan ürün tanıtımları daha fazla kişiye ulaşarak hedef kitlenin byümesi avantajını oluşturur. Günde milyonlarca kişinin ziyaret ettiği sanal mecralardan ürün tanıtımı yapmak ürünün bilininirliği açısından önemlidir. Dijital pazarlama stratejilerinin başarılı bir şekilde planlaması tanıtımını yapacağınız ürünün reklamının başarısı ile doğrudan ilişkilidir. Online ürün tanıtımı yapılırken öncelikle markanın hedeflerini belirlemek gerekir. Dijital pazarlama planı oluşturarak, markanın hedeflerine uygun çalışmalar belirlenmelidir.

Daha sonra sanal etkinlikler oluşturularak ürünün tanıtımının yapılacağı dijital platformlar seçilmelidir. Ürün tanıtımı için öncelikle bir ürün lansman etkinliği tercih etmek daha doğru olacaktır. Bir diğer tercih edilebilir kanallardan biri de sanal fuar organizasyonlarıdır.. Yeni normalde ürün tanıtımları için online lansmanlar ve online fuarlar sıklıkla tercih edilmektedir. Hangi kanal vasıtasıyla olursa olsun dijital pazarlama çalışmalarında yazılı ve görsel içerikler üretilmesi gerekir. Bu içerikler ürünle uyumlu olarak, çarpıcı, dikkat çekici ve özgün bir şekilde hazırlanmalıdır. Online içerikler; blog yazıları, sosyal medya gönderileri, e-posta gönderileri, influencer pazarlama gibi farklı şekillerde hazırlanarak oluşturulabilir.

image.jpeg

Kreatif Ajans ile Online Ürün Tanıtımı

Piyasaya yeni süreceğiniz ya da halihazırda mevcut olan ürün ya da hizmetin tanıtımını yapmak, o ürün ya da hizmetin satış oranlarıyla doğru orantılıdır. Dolayısı ile ürünün tanıtımını yapmak en az ürün kadar önem teşkil eder. Online ürün tanıtımlarında ürün tanıtımının başarıyla gerçekleşebilmesi ve tanıtımdan istenilen sonucun alınabilmesi için tanıtımın başarılı bir organizasyon ajansı ile yapılması daha doğru bir tercih olacaktır. Organizasyon ajansı seçerken, ajansın daha önce çalışmış olduğu orgnizasyonların değerlendirilmesi ajans hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlar. Firmalar online etkinlikler ve organizasyonlarda genellikle kreatif ajansları tercih ederler.

İlginizi Çekebilir: Lansman Nedir?

image.jpeg

Kreatif ajanslar ürünü tüm detaylarıyla tanır ve hedef kitleyi doğru tahlil ederek daha önce gerçekleşmemiş, özgün organizasyonlar gerçekleştirirler. Kreatif ajans organizasyon planlarken temel aldığı yaklaşım “yaratıcılık”tır. Alışılmışın dışında fikirler ve planlarla marka ve ürünü bir adım öne çıkarırlar. Organizasyonlar müşteri memnuniyeti esas alınarak gerçekleştiğinden başarılı bir tanıtım gerçekleştirilmiş olur. Dolayısı ile bir online etkinlik planlarken kreatif ajans tercih etmek daha doğru bir seçim olacaktır.

Lansman Nedir? Yeni Normal Dönemde Lansmanlar Nasıl Gerçekleşiyor?

Lansman, müşterisi ile ilk kez buluşturulacak olan ürün ya da hizmetin tanıtımının yapıldığı kurumsal bir organizasyondur. Ürün lansmanı genellikle ürün ya da hizmetin hedef kitlesi belirlenerek, ürün ya da hizmete özel olarak seçilen bir mekânda, belirlenen kişi sayısı sınırıyla yapılmaktadır.Yeni normalde kalabalık ve kapalı ortamlarda bulunmak sorun teşkil ettiğinden ötürü lansmanlar sanal kanallar vasıtası ile çevrim içi olarak gerçekleştirilmektedir. Online lansman olarak adlandırılan bu lansmanlar mekân sınırlaması ve sınırlı kişi sayısı gibi sorunları barındırmadığından dolayı daha avantajlıdır. Lansmanlar bu dönemde sıklıkla online olarak tercih edilmektedir.

image.png

Online lansmanlar da herhangi bir mekânda gerçekleşen lansmanlardan farksız olarak büyük bir özveri ile hazırlanmalıdır. Online olarak gerçekleşen lansman organizasyonlarında tüm süreç eksiksiz olarak büyük bir titizlikle planlanmalıdır. Lansmanını yapacağınız ürün ya da hizmetin tanıtımında bir lansman ajansı ile çalışmak iş yükünüzü hafifleterek, lansman organizasyonunun başarıyla gerçekleşmesini sağlar. Tüm sürecin detayları herhangi bir mekânda gerçekleşen lansmandan farksız olarak planlanır ve eyleme dökülür.

Sanal Etkinlik Organizasyonu Nedir? Nasıl Gerçekleşir?

Sanal etkinlik organizasyonları internet üzerinden, sanal kanallar vasıtasıyla gerçekleştirilen etkinlik organizasyonlarıdır. Sanal olarak gerçekleşecek etkinliklerde tüm sürecin başarılı bir şekilde gerçekleşmesi için öncelikle detaylı bir planlama yapılmalıdır. Sanal etkinlik organizasyonları da ajanslar tarafından başarıyla gerçekleştirilebilir. Bir sanal etkinliğin gerçekleşebilmesi için önce etkinliğin nasıl olacağına karar vermek gerekir. Daha sonraki aşamada markanın hedeflerini belirleyerek bu hedefler üzerinden çalışmalar gerçekleştirilmelidir. Dijital ortamda gerçekleşecek etkinliğin hangi platformda gerçekleşeceğine platformun başarı performansı açısından değerlendirilmesi yapılarak karar verilir.

image.jpeg

Etkinliğe katılması planlanan hedef kitleye davetiyeler ya da biletler e-posta yoluyla gönderilebilir. Etkinlik için internet sitesi açılarak etkinlik ile ilgili tüm detaylar hedef kitle ile paylaşılır. Etkinlik biletli bir etkinlik ise bilet satışları ve takibi web sitesi üzerinden yapılabilir. İnternet sitesinin yanında sosyal medya hesapları da açılarak etkinliğin geniş bir kitleye duyurulması sağlanır. İnternet sitesine güncel olarak bilgi akışı girilirken davetlilerin etkinlik ile ilgili tüm detalara güncel olarak erişimi sağlanır.

Başarılı bir Online Organizasyon Çalışması – Itworks

Dijital ortamda yapılan ürün tanıtımları başarılı bir şekilde gerçekleşerek genellikle istenilen hedefe ulaşılmaktadır. Dijital pazarlama alanında da deneyime sahip ajanslar, özellikle YouTube, Facebook, TikTok gibi içerik sağlayıcılar ile eşgüdümlü çalışırlar. Bu sayede, lansmanlar ve ürün tanıtımları için “Offline” etkinlikler düzenlemek zorunda kalmazsınız. Özellikle Pandemi süreci boyunca yaşanan tanıtım sıkıntılarının  önüne  geçebilmek için Online etkinlikler  düzenlemeyi tercih edebilir, bu anlamda çalışmalar  yapabilirsiniz.

image.png

Özellikle Online Etkinlik organizasyonları için içerik üretimi uzman kişiler tarafından titizlikle yapılmalıdır. İçerik için hazırlanan yazı, görsel ve videolar etkinliğin içeriğine uygun olarak üst düzey performansta hazırlanmalıdır. Etkinliğe konuşmacı olarak katılacak katılımcılar alanında uzman kişiler tarafından özenle seçilmelidir.  Bir etkinlik sonrasında etkinliğin görselleriyle birlikte etkinlik ile ilgili hazırlanan bir basın bülteni etkinliğin basında ses uyandırması adına önemli bir adım olacaktır.
 

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.