Fransızca kökenli bir kelime olan “Lansman”, genel bir ürünün, markanın ya da projenin tanıtılması amacı ile yapılan etkinlikleri kapsayan bir kavramdır.
Bu bağlamda “Lansman nedir?” sorusunun cevabı, aslında ürün, marka veya hizmetin tanıtımı anlamında önemlidir. Lansmanın ne demek olduğunu, nasıl yapılması gerektiğini bilmek, bir ürün, hizmet ve etkinliğin nasıl tanıtılabileceğini anlamanın da bir yoludur.
Lansman Nedir?
Lansman, yukarıda da belirtilmiş olunduğu üzere tanıtım, tanıtma ve ortaya çıkarma anlamına gelen bir kelimedir. Fiziksel anlamda bulduğu karşılık ise, kokteyl tarzı bir etkinliktir. Bu etkinlikte, davetli olan konuların bir marka, ürün veya proje hakkında bilgilendirilmesi sağlanmaktadır. Bu toplantının, diğer bir deyişle kokteylin yapılmasının temel amacı ise söz konusu firma, ürün veya projeyi farklı kılan yönlerin davetlilere gösterilmesidir. Lansman nedir? sorusunu cevaplayabildiyseniz, bir lansman organizasyon esnasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, biraz da onlardan bahsedelim.
Lansman Organizasyon Nasıl Yapılır?
Lansman organizasyon, oldukça kolay görülen ancak içerisinde önemli detaylar barındıran bir organizasyondur. Bu organizasyonda beklenen başarıyı elde etmenin temel koşulu, ürün, marka veya projenin ilgi çekici olması olarak görülse de söz konusu organizasyon en az tanıtılan ürün kadar dikkatleri üzerine toplayamadığı sürece davetliler sunulan ürünle ilgilenmeyebilirler. Bu sebeple tanıtımı yapılan ürünün beklenen ilgiyi alabilmesi için organizasyonun davetlilerin ilgisini toplaması gereklidir.
Lansman organizasyon planlama aşamaları ve bu aşamalara ait bilgiler ise aşağıda verildiği gibidir:
Plan yapın!
Yapılan organizasyonun konusu ne olursa olsun, başarılı olması için önemli olan bir nokta vardır. Bu nokta ise “planlama” olarak adlandırılmaktadır. Yani bir organizasyonun başarılı olması, planın başarılı olmasına bağlıdır. Bu sebeple yönetim ve organizasyon gerçekleştirilmeye karar verilen ilk an, plan yapılmaya başlanmalıdır.
Tanıtım Unsurunu Test Edin!
Gerçekten faydalı olmayan bir ürünü, projeyi ve güvenilir olmayan bir firmayı tanıtırsanız, oluşması muhtemel olan sorunlardan siz sorumlu olursunuz. Bu sebeple planlama yaptıktan önce veya sonra yapmanız gereken ilk şey ürün, marka veya proje hakkında detaylı bilgi edinmek olmalıdır. Aksi halde bir sorun ortaya çıkması durumunda marka imajınızın zedelenmesi ihtimali vardır.
Hedef Kitle Üzerine Araştırmalar Yapın, Hedef Kitleyi Tanıyın!
Bir lansman organizasyon programının başarılı olmasının en temel yolu, hedef kitleyi tanımaktan geçmektedir. Bu sebeple atılacak bir diğer adım, hedef kitleyi tanımaya yönelik olmalıdır. Hedef kitlenizin yaş aralığını, mesleklerini, cinsiyetlerini genel olarak tespit edip, bu özellikler üzerine yoğunlaşmalısınız. Örneğin kadınların ilgisini çeken unsurlar ile erkeklerin ilgisini çeken unsurlar farklıdır. Kadınları daha duygusal unsurlar ile, erkekleri daha güç odaklı unsurlar ile etkilemek mümkündür. Tabi ki bu durumların aksi de mümkündür ancak, genel eğilim bu şekildedir. Başka bir örnekle anlatılması gerekirse, gen kesime hitap eden ürünlerin tanıtımı daha eğlenceli, daha hareketli olmalıdır. Daha orta yaş kesimine hitap eden ürünlerin tanıtımı organizasyonu ise kısmen daha ağır ve akıl odaklı olmalıdır. Yani kişilerin eğilimlerini, zevklerini baz alarak tasarlanmış organizasyonlar ile daha fazla kişinin dikkatini çekmek, bu bağlamda ürün üzerinde beklenen etkiyi yaratmak mümkün olacaktır.
Ürünün Ayırt Edici Yönlerini Belirleyin!
Bir ürünü dikkat çekici yapan en temel unsur, sunduğu farklılıklardır. Ürün üzerinde dikkatleri toplamak için ilk olarak bu dikkatin hak edildiği kanıtlanmalıdır. Bu bağlamda bir basın bülteni hazırlamak mümkündür. Basın bülteninde yer alması gereken bilgiler ise lansman organizasyon programında tanıtımı yapılacak ürünün teknik bilgileri, ürünün hangi amaçla kullanabileceği, hangi amaçla üretildiği, hangi sorunların çözümünü hedef aldığı ve tüketicilere hangi kolaylıkları sağlamayı planladığı şeklindedir. Bu bilgilerin ilgi toplayıcı bir şekilde dile dökülmesi en az bilgilerin kendisi kadar önemlidir. Üründe kullanılan özel bir teknoloji varsa o teknolojiden bahsetmek de önemlidir. Bu sebeple ürünü özel kılan detaylar ve eğer varsa ürünün bu detaylar sayesinde aldığı ödül veya sertifikalara özellikle değinilmelidir.
Bu bilgilerin ilgi toplayıcı bir şekilde dile dökülmesi en az bilgilerin kendisi kadar önemlidir. Üründe kullanılan özel bir teknoloji varsa o teknolojiden bahsetmek de önemlidir. Bu sebeple ürünü özel kılan detaylar ve eğer varsa ürünün bu detaylar sayesinde aldığı ödül veya sertifikalara özellikle değinilmelidir.
Slogan ve Verilmek İstenilen Mesajı Belirleyin!
Birçok ürün, reklamlarında duyduğumuz sloganları ile aklımızda yer edinmiştir. Başarılı bir lansman düzenlemek isteyen organizasyon ajansı, ürünü ile ilgili akılda kalıcı bir slogan belirlemeye dikkat etmelidir. Bu slogan ile ürünün vermek istediği mesajın açık ve anlaşılması kolay olması oldukça önemlidir.
Slogan Seçimi Yaparken Etrafınızdakilere Danışın!
Belirlenen sloganın ürününüz için ne kadar uygun olduğunu daha iyi anlamak için etrafınızdakilere danışın. Sloganınızın ürününüzü iyi temsil ettiğine, yanlış anlaşılmayacak ve olabildiğince açık olduğuna emin olabilmek için sosyal çevreniz veya şirket çalışanlarınız ile sloganınızı tartışın. Sloganınızı belirlerken acele etmeyin ve değişimlere açık olun.
Bir lansman organizasyonu oluşturmak her ne kadar kolay görülse de uğraşılması gereken ve önemli detaylarla ilgilenilmesi gerekir. Bir lansman organizasyonu düzenlemesi gereken fakat detaylar ile uğraşmak istemiyorsanız bir lansman ajans şirketi ile çalışmayı tercih edebilirsiniz.
Lansman Ajans İlişkisi
Tanıtımını yaptığınız ürünün başarılı olabilmesi için lansman organizasyonunun ne kadar önemli olduğundan bahsettik. Lansman organizasyonlarının sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilmesini ve tüm davetlileri memnun edebilmeyi sağlamak tahmin edilebildiği gibi zor ve zahmetli bir iştir. Bu noktada lansman ajans şirketleri devreye girer. Siz ürününüze ve ürününüzü nasıl tanıtacağınıza odaklanırken lansman ajans da sizin için lansman organizasyonunuz ile ilgilenir ve omuzlarınızdan büyük bir yükü kaldırır.
Lansman organizasyon ajansı, deneyimli, bu tarz organizasyonları defalarca yapmış, işinde uzman çalışanlarla doludur. Eğer lansman organizasyonlarıyla deneyiminiz yoksa fakat organizasyonunuzun kusursuz bir şekilde ilerlemesini istiyorsanız bir lansman organizasyon ajansı ile çalışmak en iyi seçenek olacaktır. Bu ajanslar içinde en doğru seçim kreatif ajans olacaktır.
Kreatif Ajans Nasıl Hizmet Verir?
Genellikle ajansların çalışma usulü, müşteri odaklıdır. Ajansların gerçekleştirdikleri organizasyonların tamamı müşterilerinin istekleri doğrultusunda hazırlanmaktadır. Oysa kreatif ajans için böyle bir durum söz konusu değildir. Bu tür ajanslar ise kendi fikirleri ile müşterileri bir adım daha ileri taşımayı planlarlar.
Kreatif ajans için en önemli olan unsur “yaratıcılık” unsurudur. Çünkü bu tür ajansların temel çalışma usullerinin kaynağı yaratıcılıktır. Daha basit bir dil ile anlatmak gerekir ise, internette adeta virüs gibi yayılan videoların, görsellerin, yazıların temel çıkış kaynakları kreatif ajanslardır. Bu ajansların hedef kitle odaklı düşünerek, hedef kitlenin dikkatini çekebilme potansiyeli yüksek olan reklamlar üreterek bütün dikkatleri üzerine çektiklerini söylemek mümkündür.
Daha önce piyasada bulunmayan ve alanında “ilk” olma özelliği taşıyan bir ürünün oluşturulduğunu ve söz konusu ürünün tanıtımı için bir event organizasyon planlandığını var sayalım. Bu organizasyona kimler katılır? Yalnızca üründen ve ürünün özelliklerinden haberdar olanlar. İşte kreatif ajans burada devreye girer. Yani kreatif ajans, bir ürünün tanıtımının mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirilmesini mümkün kılar.
Markanız ve ürünleriniz ile ilgili viral içerikler oluşturmak ve başarıyla ürünlerinizi pazarlamak için bizimle İletişime geçebilirsiniz.
Organizasyon Ajansı ile Başarılı Ürün Tanıtımı
Yukarıda verilmiş olunan detaylardan da anlaşılacağı üzere organizasyon gerçekleştirmek, sanıldığı gibi kolay bir iş değildir. Bir ürünün tanıtımının başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi için yapılan organizasyonun başarılı olması gereklidir. Bu sebeple bir organizasyon ajansı ile çalışmak artık seçenek değil, gerekliliktir. Ürününü mümkün olan en kısa sürede ve en başarılı şekilde tanıtmak isteyen kişilerin, her detayı ayrı planlanmış, her seçimi özenle yapılmış bir organizasyon gerçekleştirmeleri, bu organizasyonu gerçekleştirmek için ise bir ajansla anlaşmaları gereklidir.
Lansman nedir öğrendikten, nasıl organize edilmeli, hangi aşamalardan geçereke çalışılmalı bunları saptadıktan sonra, kendinize uygun bir lansman ajansı bulmalısınız. Yaratıcı etkinlik ve içerik ajansları, genellikle lansman, fuar gibi pek çok farklı event organizasyon alanında çalışırlar. Lansman nedir, fuarcılık nasıl olmalıdır gibi konularda uzman olan bu ajanslar, yaratıcı içerikler oluşturmalarıyla birlikte büyük kitlelerin ilgisini ürünlerinizin, hizmetlerinizin tanıtım etkinliklerine çekeceklerdir.
Siz de Itworks Yaratıcı İçerik Ajansı ile iletişime geçerek hem aklınızdaki tüm sorulara cevap bulabilir, hem de etkinliklerinizin ülke çapında ses getirmesini sağlayabilirsiniz.
PAYLAŞ
itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.