Roadshsow nedir, neden önemlidir? Ekonomik anlamda küreselleşmenin giderek daha belirgin bir aktör haline gelmesi, firmalar arasındaki rekabeti de daha acımasız bir hale getirmiştir. Yalnızca en iyi olanların hayatta kalabileceği şekilde yeniden dizayn edilen piyasada var olabilmek adına pek çok yeni pazarlama yöntemine başvurulmaya başlanmıştır.
Zira geleneksel pazarlama yöntemleri ile bu çağda yeteri kadar başarı elde edebilme olanağı ortadan kalkmıştır. Rekabette avantajlı konuma gelebilmek adına başvurulan yenilikçi pazarlama yöntemlerinden biri de roadshow yöntemidir.
Roadshow nedir diye merak edenler için söylemek gerekirse, yollarda büyük ya da küçük araçlar kullanılarak yapılan tanıtım faaliyetleridir. Bu amaçla kullanılan araçlar sürekli olarak yollarda hareket halindedir. Daha kalıcı ve etkileyici bir şekilde hedef kitleye doğrudan temas edebilmek için başvurulan bu yöntemin hem yurt içinde hem de yurtdışında çok sayıda başarılı uygulaması vardır.
Roadshow Türkiye Örnekleri
Roadshow yöntemi ile pazarlama ve hedef kitleye ulaşma konusunda Türkiye, gelişmiş ülkelere kıyasla bir miktar geridedir. Türkiye’de bu yöntem ile pazarlama yapan firmaların büyük bir çoğunluğu da yerli firmalar değil, merkezi yurtdışında bulunan firmalardır.
Ancak yerel firmaların da bu yönteme tamamıyla uzak olduğunu söylemek mümkün değildir. roadshow Türkiye etkinliklerine verilebilecek yerel etkinliklerin başında futbol kulüplerinin satış tırları gelmektedir. Özellikle dört büyükler olarak bilinen büyük futbol takımlarının lisanslı ürünlerini satan ve sürekli şehirden şehre gezerek meydanlarda birkaç günlüğüne halka açılan tırlar, Türkiye’de bu alandaki en başarılı örnekler arasında yer almaktadır.
Her ne kadar yerli bir firma olmasa da Türkiye yollarında ve neredeyse her şehirde sık sık görülen Red Bull araçlarını da roadshow Türkiye etkinliklerinin başarılı bir örneği olarak göstermek mümkündür. Bazı zamanlarda ücretsiz enerji içecekleri dağıtan, bazı zamanlarda da küçük çaplı eğlenceli etkinlikler düzenleyen bu araçlar, Red Bull markasının en sık kullandığı tanıtım yöntemlerinden biridir. Ticari bir etkinlik olmasa da siyasi partiler de seçim dönemlerinde bir halkla ilişkiler aracı olarak bu yöntemden yararlanmaktadır.
Roadshow Etkinliği Nedir?
Roadshow kavramının tanımına ve örneklerine kısaca göz attıktan sonra biraz da roadshow etkinliği nedir sorusuna yoğunlaşmak gereklidir. Yollarda ya da kentlerin kalabalık noktalarında otomobil, kamyonet veya tırlar ile yapılan çeşitli doğrudan pazarlama etkinlikleri diye bir tanımlamada bulunmak yanlış olmayacaktır.
Event marketing yöntemleri arasında önemli bir yere sahip olan roadshow etkinliklerinin temel amacı, müşteri ile markanın doğrudan temas edebilmesi ve olumlu zihinsel imaj yaratılabilmesidir. Öyle ki bu imajın yaratılabilmesi adına firmalar ücretsiz ürün dağıtımı ya da değerinin çok altında fiyatlar ile ürün satışı yapabilmektedir.
Klasik reklamlara ve pazarlama araçlarına kıyasla daha ilgi çekici olan bu yöntem, özellikle bir sektöre yeni girmiş olan firmaların kısa süre içerisinde bilinirliğini artırması açısından son derece etkilidir. Üstelik zaman zaman ilgi çekici roadshow etkinliklerinin düzenlenmesi, medyanın da olaya müdahil olmasına yol açabilmektedir. Bu da ücretsiz olarak yerel ya da ulusal haber kaynaklarında reklam yapabilme imkânı tanımaktadır.
Roadshow Organizasyonu Nasıl Yapılır?
Firmasının tanıtımını yapmak amacıyla roadshow etkinliklerinden yaralanmak isteyenlerin sıklıkla merak ettikleri sorulardan biri de roadshow nasıl yapılır sorusudur. Günümüzde bu tarz etkinlikleri düzenlemek için faaliyet gösteren çok sayıda ajans bulunmaktadır.
Bu ajanslardan biri ile irtibata geçmek, gerekli olan tüm hususların halledilmesi açısından yeterli olacaktır. Bazı büyük kurumsal şirketlerin bu amaçla kullandıkları tırları mevcuttur. Ancak orta ve küçük ölçekli firmalar, bu etkinliği tek başlarına yapmak istedikleri zaman hem araç kiralamaları hem o araçları giydirmeleri hem de etkinlik planlaması yapmaları gereklidir. Bu da hem zaman açısından hem de maddi açıdan daha dezavantajlıdır.
Roadshow ajansları ise kendi sahip oldukları araçları kısa bir süre içerisinde giydirme yaparak kullanabilme olanağı sunmaktadır. Üstelik bu firmalar deneyimli olduklarından dolayı, planlanan etkinlikten daha olumlu geri dönüşler alabilmek mümkündür. Roadshow etkinliklerinin planlanmasında ilk olarak kullanılacak aracın bütünüyle firmanın renkleri ve logosu ile kaplanmalıdır.
Araç kaplaması dikkat çekici olacak bir şekilde tasarlanmalıdır. Düz bir zemin üzerinde yazıların bulunması, insanlarda “sıradan bir araç” algısı uyandıracağı için beklenilen etkiyi yaratmayacaktır. Ayrıca aracın seyahat süresi boyunca hangi noktalarda ne tür etkinlikler yapacağı da önceden belirlenmiş olmalıdır.
PAYLAŞ
itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.