Piyasanın En Yeni Oyuncuları: Nano İnfluencerlar

Sanat ve Tasarım, Dİjİtal Pazarlama
23 Ekim 2021/Yazar: itworks!
Piyasanın En Yeni Oyuncuları: Nano İnfluencerlar

Sosyal medyada sıklıkla karşılaştığımız influencerlar artık hayatımızın bir parçası haline geldi. Ürün tanıtımı yaparak ya da yeni ürünleri deneyerek deneyimlerini sosyal medya hesaplarında paylaşıyorlar. Kelime anlamı olarak etkileyen kişi anlamına gelen influencer yaptıkları paylaşımlarla diğer kişileri etkileyerek ürün ve hizmetin duyulmasını ve rağbet görmesini sağlıyorlar.  Tahmin edilenden çok daha yüksek etkileme kabiliyetine sahip olan influencerlar, firmalar tarafından ürünleri duyurmak ve tanıtmak için sıklıkla tercih ediyor.

Influencer hakkında detaylı bilgi sahibi olmak ve son dönemlerde ön plana çıkan nano influencer kavramının ne olduğunu ve nasıl bu kadar başarılı olduklarını öğrenmek istiyorsan yazımızı okumaya devam edebilirsin.

Takipçi Sayısına Göre Influencer Türleri

Sosyal medyada sıklıkla karşılaştığımız influencerlar takipçi sayılarına göre kategorilere ayrılmaktadır. Bunlar:

  • Mega influencerlar
  • Makro influencerlar
  • Mikro influencerlar

Mega Influencerlar

image.png

Influencer kategorisinde en büyük kitleye sahip olan mega influencer +1 milyon takipçi sayısına ulaşmış kişileri kapsayan kategoridir.

Genellikle çok büyük global markalar ile iş birliği yapan mega influencer reklam yaptıkları bir içerikten yüzbinlerce lira kar elde etmektedirler. Bu markalar reklam için çalışacakları influencerları uzun araştırmalar ve uğraşlar sonucu bulmaktadırlar.

Mega Influencer sahip oldukları üne gene genellikle sosyal medya dışındaki televizyon, sinema ya da farklı programlar aracılığı ile kazanmış ve kazandıkları ünü sosyal medyada devam ettirmekteler. Bu kategoride yer alan kişiler genellikle müzisyenler, sporcular ya da oyunculardır.

Makro Influencerlar

image.png

Bu kategoride yer alan influencer 500 ile 1 milyon takipçi sayısına sahiptir. Etkileşim konusunda mega influencerlardan çok daha iyi etkileşim yakalamakla birlikte takipçi analizlerini kendileri yapabilir ve başarılı içerikler üretebilirler. Bu kategoride yer alan influencerlar marketing için en uygun kesim olarak görülmektedir. Takipçi arttırmak, farkındalık oluşturmak bu grup için çok daha kolaydır.

İlginizi çekebilir: Influencer Marketing Nedir, Nasıl Yapılmalıdır?

Orta Seviye İnfluencerler

Minimum 50 bin ile 500 bin arasında takipçi kitlesine sahip olan hesaplar orta seviye influencer olarak nitelendirilmektedir. Doğru strateji ve dikkatli bir çalışma ile hedef kitleye ulaşarak başarı sağlamak mümkündür. Doğru ürün ve doğru zamanlama sağlandığında maksimum verim alarak hedeflere ulaşmak bu seviyede mümkündür.

Mikro İnfluencerlar

Belli bir alanda uzmanlaşmış ve takipçi kitlesi de bu alanla ilgilenen kullanıcılardan oluşan influencerlardır. Hali hazırda uzmanlaştıkları mevcut bir alanı bulunan bu kategorideki influencer gelir elde edebildikleri başka bir alan olduğu için düşük bütçeli işler yapmaktan çekinmezler.

Nano Influencerlar

image.png

Nano influencerlar çok yakın zamanda içerik pazarlama stratejisine dahil olmasına rağmen kısa zaman içerisinde önemli ilerlemeler kaydetmişlerdir. Bu kategoride yer alan influencerların 500 ile 10 bin arasında takipçi kitlesi vardır. Makro ve mega influencer göre takipçi sayısı çok az olmasına rağmen global çapta başarı elde ederek kendilerini kanıtlamayı başarmışlardır.

Sınırlı takipçi sayısı dezavantaj gibi görünse de bunu avantaja çevirmek çok kolaydır. Nano influencerın takipçi kitlesi arkadaşlarından ve yakın çevresinden oluşuyor. Yapılan paylaşımlar bu şekilde daha dikkat çekici ve samimi bulunuyor. Yüksek takipçili hesaplara oranla nano influencerların paylaşımları yüksek oranda etkileşim alarak başarıya ulaşıyor.

Nano influencer iş birliğini bir fırsat olarak değerlendirdiğinden düşük bir meblağ ya da ürün/hizmet karşılığında bir anlaşma yapabilir.

Kolay iş birliği yapılabilmesi, samimi paylaşımlarda bulunması ve hitap ettiği kitlede etki gücünün fazla olması nano influencerların başarıya ulaşmasında önemli olan unsurlardandır.

Itworks! olarak bu yazımızda sizlere takipçi sayısına göre influencerların nasıl kategorilere ayrıldığından ve son dönemlerde oldukça popüler hale gelen nano influencerlardan bahsettik. Düşük maliyetle spesifik bir kitleye ürününüzü tanıtmak ya da duyurmak için değerlendirebileceğiniz bir yöntem olan nano influencerlar sayesinde doğal ve samimi paylaşımlar yapabilirsiniz.



 

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.